HUSUSİ  PASAPORT YAZIŞMALARINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
4332
13:58
28.06.2018

 

HUSUSİ PASAPORT YAZIŞMALARINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR

 

 

 

          Hususi ve Hizmet Damgalı Pasaport İşlemleri İl Nüfus Müdürlüğü tarafından yürütülmesi nedeniyle, pasaport formları değiştirilmiştir.

 

PASAPORT FORMLARININ NASIL DOLDURULACAĞI VE GEREKLİ BELGELER AŞAĞIDA MADDELER HALİNDE BELİRTİLMİŞTİR

 

    1. Doldurulan formlarda Desimal numarası olması gerekmektedir.

      (SAYI: 31520825- 912.02.E.

              İl Nüfus Müdürlüğünün internet sitesinden indirilen formlarda Desimal numarası olmadığından işleme alınmayacaktır. İlçemiz http://maltepe.meb.gov.tr adresindeki dosya arşivinde yayınlanan hususi pasaport formu eksiksiz doldurularak kullanılmalıdır. Eski tip formların kullanılmaması gerekmektedir. Formlar önlü arkalı tek bir A4 sayfasında olacaktır. (İki ayrı sayfa halinde ya da birbirine yapıştırılmış formlar kullanılmamalıdır.

    2. Formların ön yüzünde bulunan T.C. Kimlik No: ve Adı Soyadı Görev Unvanı BÜYÜK HARF İLE YAZILACAK Kadro Derecesinin Rakamla ve Yazı ile Belirtilmesi. ÖRNEK ( Rakamla 1 yazıyla BİR) Formun ön ve arka tarafındaki talep sahibinin adı ve soyadı ile yetkili amir telefon ve faks numaraları ile kurum adresine okul bilgileri elle yazılacaktır.

    3. İsimlerde kesinlikle kısaltma yapılmayacaktır. (Ahmet Mehmet ÖNAL gibi A.Mehmet ÖNAL şeklinde kısaltma olmayacaktır.) Nüfus cüzdanında yazılan bilgiler aynen forma aktarılacaktır.

    4.  Formlar üzerinde silinti, kazıntı, düzeltici ve yazılarda oynama yapılmayacaktır.

    5. İSTENECEK BELGELER:

               a) Üç adet Pasaport formu

               b) Hizmet Cetveli Okul Müdürü Tarafından Onaylı Mühürlü

                c) Pasaport alacakların üç (3) adet nüfus cüzdan fotokopileri (Okul Müdürleri tarafından aslı gibi onaylı) talep formlarında soyadı farklığı olanların 2 adet vukuatlı nüfus kayıt örneği veya mahkeme kararı ile birlikte okul/kurum müdürü tarafından aslı gibidir yazılıp onaylanacak.

              d) Emekli olanlara form doldurulmayacak,

    6. 2002 yılından önce emekli olanlar Emekli Tarihi kadro derecesi ile mezuniyeti belirtilen üst yazı ile Müdürlüğümüze Müracaat edecektir. 2002 yılından sonra emekli olanlar doğrudan Müdürlüğümüze müracaat edebilirler.

    7. Müdürlüğümüz ve İl Milli Eğitim Müdürlüğüne müracaatlar haftanın her günü 09 00: 12 00:--13 00: 16:00 saatleri arasında yapılmaktadır.

    8. Formların düzenlendiği tarihten itibaren 60 gün içinde İl Nüfus Müdürlüğünde işlem yapılması gerekmektedir. 60 günü geçen formlar İl Nüfus Müdürlüğünce işleme alınmamaktadır.

    9. Hususi damgalı pasaport alan kişilerin kadro derecelerinin değişmesi (cezaiyi vb. sebeplerden dolayı); başka bir kuruma geçmesi veya eşlerinden boşanmaları durumunda, Hususi Damgalı Pasaport kullanım haklarını kaybeden kişilerin İl Nüfus Müdürlüğüne hak sahibi tarafından bildirilmesi gerekmektedir.

    10. Pasaport alacak kişilerin Müdürlüğümüze kadro derecesini belirten üst yazı ile müracaat etmesi gerekmekte olup yazı örnekleri aşağıda belirtilmiştir.

    11. Çalışanlar İçin ÖRNEK 1: Okulumuz …………..  öğretmeni …………..’nin kadro derecesi 1 (Bir) olup; Kendisi, ,……….TC. Kimlik Nolu eşi ve ,……….TC. Kimlik Nolu çocuğu ………… hususi damgalı pasaport alma isteği hakkındaki belgeleri ilişikte sunulmuştur.

    12.  2002 yılından önce Emekli olanlara için ÖRNEK2: Okulumuz …………. öğretmeni iken …./…/….. tarihinde 1 (Bir) dereceden emekli olan ve öğrenim durumu ………………….. (Lisans-Y.Lisans-Doktora vs.) olan …………………...’nın hususi damgalı pasaport alma isteği hakkındaki belgeleri ilişikte sunulmuştur.

    13. Formlar Kesinlikle Bilgisayarda Doldurulacaktır. Bilgisayar formatına izin verilmeyen kısımlarının ise Elyazısı İle doldurulması gerekmekedir.

    14. Formaların doldurulmasında yukarıda belirtilen maddelere kesinlikle uyulması gerekmektedir.

    15. EKSİK VE HATALI FORMLAR KESİNLİKLE KABUL EDİLMEYECEKTİR.

       

 

Yayın Tarihi: 28.06.2018