1.
ETKİNLİĞİN ADI:
Temel Elektronik ve Kodlamaya
Giriş Kursu
2.
ETKİNLİĞİN
AMAÇLARI
Bu
faaliyeti başarı ile tamamlayan her kursiyer;
-
Temel elektronik kavramlarını (akım,
gerilim, iletken, yalıtkan) bilir.
-
Devre
çeşitlerini bilir ve basit bir
elektrik devresi yapabilir.
-
Direnç, buton, led, buzzer devre
elemanlarını tanır.
-
Breadboard kullanımını bilir.
-
Dijital Avometreyi kullanmayı bilir.
-
Dijital Avometre ile direnç, pil,
ldr ve potansiyometre ölçümünü ve
sağlamlık kontrolünü yapabilir.
-
Dijital Avometre ile ledin sağlamlık
kontrolünü yapabilir.
-
Dijital Avometre ile kısa devre
kontrolü yapabilir.
-
Breadboard üzerine devre kurup
çalıştırabilir.
-
Çalışmayan devrenin kontrolünü
yapabilir.
-
Ohm kanununu kavrar.
-
Avometre ile akım ölçümü yapabilir.
-
Dirençleri seri ve paralel
bağlayarak toplam direnç ölçümü
yapabilir.
-
LDR ile ledin kontrolü devresini
breadoard üzerine yapabilir.
-
POT ile ledin kontrolü devresini
breadboard üzerine yapabilir.
-
Makine dili, derleyici kavramlarını
bilir.
-
Sayı sistemlerini (binary – desimal
– heksadesimal) birbirine
dönüştürebilir.
-
Programlamada giriş, çıkış, değişken
kavramlarını bilir.
-
Basit bir programın akış diyagramını
çizebilir.
-
Operatör ve kontrol yapılarını
bilir.
-
2 sayının toplamını bulan programın
algoritmasını yapabilir.
-
2 sayıdan büyük olanı bulan
programın algoritmasını yapabilir.
-
Döngü kavramını bilir.
-
Döngüleri program içerisinde
kullanabilir.
-
Fonksiyon kavramını bilir
-
Arduino UNO kartını tanır.
-
Tinkercad block programını kullanıp
bir ledin Arduino UNO ile kontrolünü
yapabilir.
|
|
3.
ETKİNLİĞİN SÜRESİ
Eğitimin süresi 30 ders saatidir.
4.
ETKİNLİĞİN
HEDEF KİTLESİ
Bakanlığımıza bağlı
okul/kurumlarda görev yapan öğretmenler.
5.
ETKİNLİĞİN UYGULANMASI İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
-
Bu etkinlik öğretmenlerin “Temel Elektronik
ve Programlamaya Giriş” konusunda
bilinçlendirmek ve bu uygulamaların
disiplinler arası nasıl
ilişkilendirileceğini göstermek amacıyla
düzenlenmiştir.
-
Eğitim görevlileri olarak bu alan uzmanı
akademisyenler, uzmanlar yada öğretmenler
görevlendirilecektir.
-
Eğitim ortamı katılımcıların etkin iletişim
kurabileceği biçimde düzenlenecektir.
-
Eğitim, internet
bağlantılı bilgisayar ve projeksiyon cihazı
ya da etkileşimli tahta olan eğitim
ortamında gerçekleştirilecektir.
Eğitim içerikleri uygun materyallerle
desteklenecektir.
-
Katılımcı sayısı
dikkate alınarak ortamda gerekli ışık ve ses
düzeni sağlanacaktır.
-
Katılımcı sayısı her eğitim ortamı için 20 kişiyi
geçmeyecek şekilde oluşturulacaktır.
-
Faaliyetin bitiminde 50 soruluk son test
uygulanacaktır.
6.
ETKİNLİĞİN İÇERİĞİ
Konuların Dağılım Tablosu
Konular
|
Süresi
|
1.GÜN
|
Tanışma
etkinlikleri
|
1
|
Temel
elektronik kavramları (akım, gerilim,
iletken, yalıtkan, devre çeşitleri, açık
devre, kapalı devre, kısa devre)
tanıtımı
|
1
|
Basit bir
ampül devresi yapımı
|
1
|
Direnç, led,
pil, jumper kablo, buton devre
malzemelerinin tanıtımı ve devreye
bağlanışları
|
1
|
Breadboard
tanıtımı
Breadboard üzerine direnç, led, jumper ve
pilden oluşan basit bir devrenin
kurulumu, çalıştırılması ve arıza
tespiti
|
2
|
2.GÜN
|
Avometrenin
tanıtımı
Avometre ile
pil ve direnç ölçümü
Avometre ile
jumper kablonun sağlamlık kontrolü
Avometre ile
butonun sağlamlık kontrolü
Potansiyometre, LDR, led elemanlarının
tanıtımı
Avometre Pot,
LDR, led elemanlarının sağlamlık
kontrolü
|
2
|
Breadboard
üzerine seri ve paralel direnç bağlama
Avometre ile toplam direnç bulma
|
1
|
Ohm kanunu
anlatımı
|
1
|
Ohm Kanunu
devresinin breadboard üzerine yapımı
(Devrede ledin yanına bağlanan direncin
ohm kanuna göre hesabı ve direnç
değişimi ile ledin parlaklığının
değişiminin gösterimi)
Avometre ile
devreden geçen akımın ölçülmesi
|
2
|
3.GÜN
|
Potansiyometre ile led kontrolü
devresinin breadboard üzerine yapımı
LDR ile led kontrolü devresinin
breadboard üzerine yapımı
|
2
|
Programlama temel kavramları, Sayı
sistemleri ve birbirine dönüşümlerinin
anlatımı
|
2
|
Operatör ve kontrol yapıları (if)
anlatımı
|
2
|
4.GÜN
|
2 sayının toplamını bulan programın
algoritması
|
1
|
2 sayıdan büyük olanı bulan programın
algoritması
|
1
|
Döngülerin anlatımı ve program algoritma
örnekleri
|
4
|
5.GÜN
|
NS tabanlı programlamaya giriş
|
2
|
Arduino UNO tanıtımı
|
1
|
Tinkercad block programını kullanma ve
Arduino UNO ile bir ledin kontrolünün
programını ve simülasyonunu yapma
|
2
|
Ölçme Değerlendirme ( Sınav)
|
1
|
Toplam(Saat)
|
30
|
7.
ÖĞRETİM YÖNTEM TEKNİK VE STRATEJİLERİ
·
Programın hedeflerine ulaşmak için; aktif öğrenme yöntem ve teknikleri
kullanılacaktır.
·
Katılımcılara eğitim ile ilgili ders notları elektronik ortamda
verilecektir.
8.
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
·
Kursiyerlerin başarısını değerlendirmek amacıyla 50 soruluk çoktan seçmeli
test sınavı uygulanacaktır. 45 ve daha üzeri not
alanlar başarılı kabul edilecektir.
·
Başarılı olanlara “Kurs Belgesi” (Sertifika) verilecektir.
|